Hamuban sült pogácsa

Hamuban sült pogácsa

Ladakh II.

2018. december 16. - Sannis Shaininen Soariu

Ladakhi tartózkodásom alatt két fontos problémát kellett megoldanom: meg kellett szerveznem, hogy el tudjak menni a Pangong-tóhoz - viszont ilyen útra csak csoportban érdemes menni, mivel az ideális túrához érdemes autót bérelni, és a turisztikai engedélyhez is legalább két embernek kell elindulni a tóhoz együtt, én pedig egyedül voltam. A másik, hogy miután május 6-án visszaérkezem Delhibe, három napon belül lejár majd a vízumom, 9-én, így ki kellett találnom, hogy hogyan hagyom majd el az országot. A kérdés az volt, hogy hazajöjjek-e: Magyarország felé induljak, vagy az ellenkező irányba, és tegyek egy, az indiaihoz hasonló körutazást Délkelet-Ázsiában. Az utazás elején azt gondoltam, hogy elég lesz nekem a két hónap, ekkora viszont elkezdtem nagyon élvezni az egyedül utazgatást, így végül a továbbmenetel mellett döntöttem: megvettem a jegyemet Delhiből Bangkokba. A következő állomás tehát Thaiföld. Sokat gondolkoztam, mire erre a döntésre jutottam. 

A másik fontos, megoldandó ügy a Pangong-tó túra volt, először a szállásomon egy kanadai párral együtt próbáltuk megszervezni az utat. Először az volt a tervünk, hogy busszal megyünk (van menetrend szerinti járat a tóhoz bizonyos napokon), de ehhez engedélyt kell beszerezni. Viszont a kanadaiak idő közben rájöttek, hogy nincs idejük eljönni a tóhoz, ugyanis két nappal később indult a repülőjük Delhibe, elszámolták magukat. Ekkor már majdnem lemondtam a kirándulásról a tóhoz, de még bementem az utolsó turista irodába, ami útba esett hazafelé menet. Bent ültek sokan, és egy srác nagy örömmel köszöntött. Ismerős volt, de nem tudtam, honnan - megkérdeztem hát: vele még a delhi reptéren találkoztam Lehbe jövet, két francia fiú. Már  annyi emberrel ismerkedtem össze az utóbbi időben, hogy nem ismertem meg őket. Így viszont már beugrott az arcuk. Kiderült, hogy ők, is, öt társukkal együtt a Pangong-tóhoz (és ráadásként a Nubra-völgybe) mennek (két napos út), és még pont egy nyolcadik hely maradt volna üresen a bérelt autójukban. Azonnal csatlakoztam hozzájuk, kiváltottam az engedélyt. 

Másnap reggel indultunk, először a már eleve 3500 m magasan fekvő városból a világ egyik legmagasabb, 5500 m tszf. levő hágójába, a Khardung-hágóba kanyarogtunk fel, ahol fagypont alatti hőmérséklet, és fantasztikus látvány fogadott: 

kep3.jpg

Itt a Ladakh-hegység hágójából a Shyok-völgy túloldalán azok a hatalmas hegyek már a Karakorum, a világ Himalája utáni második legmagasabb vonulatának hegyei, a legnagyobb közülük a a világ harmincötödik legmagasabb csúcsa, a 7672 m magas Saser Kangri. Ezután leereszkedtünk a Shyok-folyó (és a beleömlő Nubra-folyó) völgyébe. Hagyom a képeket beszélni: 

kep5.jpg

 

kep9.jpg

kep8.jpg

kep6.jpg

 

Délután a Hunder nevű településre érkeztünk meg, itt kaptunk szállást éjszakára. Közben elmentünk a Diskit-kolostorhoz, illetve a közeli homokdűnékhez:

kep10_1.jpg

kep27.jpg

wp_20180427_15_46_27_pro.jpg

kep20.jpg

Este finom vacsorát is kaptunk a szállásunkon. Másnap indultunk a Shyok völgyén keresztül a Pangong-tóhoz, útközben lélegzetelállító tájakat láttunk:

kep4.jpg

kep7_2.jpg

Majd megérkeztünk a 4200 m tszf. levő tóhoz, ahol már egészen hűvös volt.

kep16.jpg

kep17.jpg

kep19.jpg

Itt megebédeltünk, majd indultunk visszafelé, Lehbe. Utunk ismét a Ladakh-hegység egyik hágóján, a Chang-hágón keresztül vezetett. A hágó, szemben a Himalája:

kep15.jpg

Az Indus-völgyébe visszaereszkedve láthattuk a Chemrey-kolostort: 

kep12.jpg

Innen az Indus-völgyén keresztül (a korábban említett Thiksey, Stakna kolostorok mellett) jutottunk vissza Lehbe.

Néhány nappal később indult a repülőm Delhibe. Itt, miután fölkerestem a jó öreg szállásomat (ekkor tartózkodtam negyedszer a fővárosban), néhány napot eltöltöttem - majd indult a repülőm Bangkokba!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamubansult.blog.hu/api/trackback/id/tr6314490652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása